Uz sākumlapu



Rīgas 40. vidusskola
 
 
 
 
Skatīt karti
6

dec

2024

Šodien

piektdiena, 2024. gada
6. decembris
Nikolajs, Niklāvs, Niks

Jaunumi

Draugi ne tikai priekos, bet arī veicamajos darbos.

Publicēts: 10. janvāris 2024
 
10

jan

2024

Atgriezties



 

      Draugi ne tikai priekos, bet arī veicamajos darbos. Jauno 2024.gadu Rīgas 34.vidusskola uzsāka aicinot uz sarunu savus draugus, līdzīgi domājošos un darošos jeb Rīgas 86.vidusskolas, Zolitūdes ģimnāzijas un Rīgas 40.vidusskolas skolotājus un administrācijas pārstāvjus.

      Sarunas idejas iniciatore ir Rīgas 34.vidusskolas direktore N.Rogaļeva. Saruna par ikdienas darbu, saruna arī par to, kas neizdodas un rada bažas. Draudzīgi ieteikumi un draudzīgs uzsitiens uz pleca. Mūsu sabiedrībā nav pieņemts atklāti runāt par neizdošanos, skolas nav sagaidījušas tik spēcīgu atbalstu, kā gribētos, ieviešot Vienotu skolu. Mūsu skolu uztrauc tieši 7.klašu iesoļošana un mācību process Vienotās skolas prasību kontekstā. Par skolā veiktajiem pētījumiem ziņoja direktores vietniece A.Baltiņa. Uztraukumu rada 7.kl.skolēnu tekstpratība. Kolēģi no draugu skolām apstiprināja šīs bažas, dalījās pieredzē, kā risina šo problēmu savā skolā. No Zolitūdes ģimnāzijas runāja direktores vietniece izglītības jomā L.Juhnevska ar savu komandu. Skolai ir interesanta pieredze skolotāju palīgu izmantošanai 7.kl. un summatīvi vērtējamo darbu analīzei, kā arī skola aktualizēja skolēnu mutisko atbilžu svarīgumu, lai iedzīvinātu latviešu valodu. Rīgas 86.vidusskolas direktora vietniece izglītības jomā J. Ļežaņina turpināja par 7.kl., aktualizējot darbu ar tekstiem un jēdzieniem. Jāturpina darbs aktualizējot skolotājiem metodiski atbilstīgu darbu ar lielajiem, garajiem tekstiem. Vēl viņa akcentēja darbu ar informācijas pārveidi, veidojot tabulas, diagrammas untt. Ne vienmēr skolēniem traucē valodas nezināšana, biežāk skolēniem trūkst informācijas pārveides prasmes, neizprot jēdzienu kā tādu, ne latviski. Viņu atbalstīja Rīgas 40.vidusskolas direktore J.Vediščeva, piekrītot, ka problēmas rada gan tekstpratība, gan skolēniem nav prasmju informācijas pārveidē, akcentēja un saturiski papildināja A.Baltiņas teikto par pierakstu burtnīcu kvalitāti. Kvalitatīvi organizēts klases darbs, plānota un kvalitatīva pierakstu burtnīca kalpo kā atgādne skolēnam, sniedz atbalstu, mācoties un atbildot latviešu valodā, un, tieši, 7.kl.tas ir ļoti aktuāli.

      Liels paldies draugu skolām par šo sarunu, par pieredzes apmaiņu un pleca sajūtu. Rīgas 34.vidusskola būs priecīga un pateicīga turpināt sarunāties ar draugiem.

 

A.Baltiņa

 


 



Atgriezties